Kesälomat ja medialähetys

Jeesus ymmärsi levon tärkeyden. Hektisten tilanteiden jälkeen Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän."

Jaa blogikirjoitus

Heinäkuu on tilastojen mukaan suomalaisten yleisin kesälomakuukausi. Tämä selittyy eri alojen työn rytmityksellä sekä koululaisten kesälomien aikataululla. Perheet saavat aikaa olla yhdessä ennen kuin syksyn askareet alkavat.

Kolmas selittävä tekijä on Suomen kesä. Heinäkuussa on suuri mahdollisuus, että kelit ovat kunnossa, ja aurinkokin voi paistaa. Kesäkuussa olemme useimmat kokeneet, kuinka juhannuksena helluntailaisten kesäkonferenssissa on juhlittu kumisaappaat jalassa sateenvarjon alla.

Loman tarkoitus on rytminmuutos, yhdessäolo, henkisen kuminauhan löysäksi päästäminen sekä virvoittuminen niin fyysisesti, henkisesti ja sosiaalisesti kuin hengellisestikin.

Myös Avainmedian henkilökunnalla heinäkuu on yleisin kesälomakuukausi. Henkilökuntamme on suurella antaumuksella ja itseään säästämättä työskennellyt, jotta ihmiset saisivat kuulla evankeliumia median kautta maailman eri kolkissa. Lakisääteiset lomat on pidettävä myös lähetystyössä.

Jeesus ymmärsi levon tärkeyden. Sana tuo esille, että kun Vapahtajamme saarnasi, paransi ja kohtasi ihmisiä, häntä ympäröivät suuret kansanjoukot. Ihmisillä oli tarpeita: monet kaipasivat parantumista, toiset vapautumista pahan vallasta. Kaikki tahtoivat kuulla Nasaretin miehen opetusta. Näiden hektisten tilanteiden jälkeen Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”`Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän.` Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään. Ja he lähtivät venheellä autioon paikkaan, yksinäisyyteen.”

Tämä on hyvä kehotus meillekin tänä päivänä.

Medialähetys ei lomaile. Kesänkin aikana lähetyksemme internetissä, sosiaalisessa mediassa, satelliittien välityksellä, televisiokanavilla sekä kirjallisuus, jota olemme levittäneet, ovat koko ajan täydessä toiminnassa. Taistelu sielujen puolesta on nytkin parhaillaan käynnissä. Julistus- ja opetustoiminta jatkuu.

Samalla kun Jeesus kehotti lepäämään, hän toisaalla kuvaili: ”Minun Isäni tekee työtä taukoamatta, ja niin teen myös minä” (Joh. 5:17). Lomakuukausinakin Jumala toimii. Evankeliumia julistetaan. Muslimeja, venäläisiä, suomalaisia, juutalaisia ja kaikkia muita, joille julistamme evankeliumia, pelastuu.

Monet unohtavat kesällä uhrata lähetystyöhön. Näin toteavat useat järjestöt. Jospa tänä kesänä olisi toisin. Vetoankin sinuun, uskollinen Avainmedian työn ystävä: rukoilethan kesälläkin työmme puolesta! Muistathan antaa varoistasi, jotta lähetystyö saa jatkua kesälläkin.

Olet ehkä kuullut hyvän yön toivotuksen: ”Hyvää yötä, äläkä unohda lähetystyötä!” Nyt mukailen: ”Hyvän loman myötä, älä unohda lähetystyötä!”

Meidän on tehtävä Jumalan työtä niin kauan kuin vielä päivä on. Joh. 9:4 (Eu)

Lisää lukemista

Avainblogi

Paviaanin hyökkäys

Kaikki potilaat kuulivat, mitä Jeesus on tehnyt heidän puolestaan.