Jumala odottaa avunpyyntöäsi

Jumala odottaa, että pyydämme Hänen apuaan. Hän haluaa auttaa isoissa ongelmissa ja myös pienissä asioissa.

Jaa blogikirjoitus

Raamattu rohkaisee toistuvasti, että Jumala on auttajamme. Luotammeko todella, että Herra auttaa meitä? On helppoa sanoa niin, mutta käytännössä voi olla vaikeuksia nojata Pyhän Hengen auttavaan voimaan kaikilla elämän alueilla.

Uudestisyntyneinä Kristukseen uskovina Pyhä Henki asuu meissä. Jeesus sanoo, että Pyhä Henki on Puolustajamme (Joh. 16:7). Hän on Lohduttajamme, Neuvonantajamme, Esirukoilijamme ja Sielunhoitajamme.

Kävin monta vuotta seurakunnan tilaisuuksissa ymmärtämättä täysin, että voisin voittaa ja selviytyä ongelmistani sekä saada todellisen rauhan ja ilon, koska Pyhä Henki asuu minussa. Elämäni muuttui, kun oivalsin, että Hän haluaa johdattaa minua Jumalan tahdon mukaan ja auttaa suoriutumaan eri tilanteista eikä ole mitään syytä olla huolissaan.

Toinen uskovan elämän ”salaisuus” on se, että pitää pyytää Jumalan apua, koska Pyhän Hengen luonteeseen ei kuulu rynniminen tai tuppautuminen elämäämme. Onko joku joskus yrittänyt tuputtaa mielipiteitään tai agendaansa sinulle? He saattavat tietää tai eivät sitten tiedä ollenkaan, mistä puhuvat. He eivät ehkä ole edes todella kiinnostuneita auttamaan, mutta heillä on kyllä paljon sanottavaa siitä, mitä heidän mielestään teet väärin! Pyhä Henki ei toimi näin. Hän tietää vastauksen jokaiseen ongelmaan. Hän vieläpä auttaa pääsemään niiden yli, mutta Pyhä Henki ei anna neuvojaan ellei niitä pyydä.

Jokainen ongelmamme on tärkeä Jumalalle. ”Ilman minua te ette voi tehdä mitään” (Joh. 15:5). Jumala odottaa, että pyydämme Hänen apuaan. Hän haluaa auttaa isoissa ongelmissa ja myös pienissä asioissa. Usein juuri pienet seikat turhauttavat tai saavat meidät pois tolalta. Siksi on hyvä usein rukoilla: Herra, auta minua!

Voimme lukea useasta Psalmista, kuinka kuningas Daavid lähestyi Jumalaa pyytääkseen apua. ”Herra, riennä avukseni!” (Ps. 40:14). Sen lisäksi, ettei arastellut lähestyä Jumalaa, Daavid myös luotti, että Jumala vastaa rukouksiin: ”Miksi olet masentunut, sieluni, ja miksi olet minussa levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, pelastajaani, minun Jumalaani.” (Ps. 43:5).

Elämän aikana on useita tilanteita, jolloin olemme surullisia ja lannistuneita. Jumala haluaa meidän pysyvän vahvoina Daavidin tavoin. Kun luotamme Jumalaan ja pidämme toivomme Hänessä, voimme selvitä eri tilanteista eikä sielunvihollinen voi sitä mitenkään estää.

On lohduttavaa tietää Jumalan auttavan meitä selviämään koetuksista.  Hänen armonsa ja voimansa auttavat kestämään, kun odotamme asiassa läpimurtoa. Jes. 41:10 sanoo: ”Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”

Vaikka olisikin ensin itse käyttäytynyt väärin, ei pidä antaa sen olla esteenä avun pyytämisessä. Kun Jumalaa lähestyy rukouksessa, emme lähesty Häntä omissa nimissämme vaan Jeesuksen Kristuksen nimessä. ”Käykäämme siis rohkeasti armon valtaistuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon avuksemme oikeaan aikaan (Hepr. 4:16). ”Hän virvoittaa minun sieluni. Hän johdattaa minua vanhurskauden teillä nimensä tähden.” (Ps. 23:3).

Kun olet vaikeuksissa tai odotat vastauksia, usko, että Pyhä Henki on kanssasi ja haluaa auttaa. Pysy läheisessä yhteydessä Häneen ja pyydä Häneltä tarvitsemaasi apua. Vaikka olosuhteet näyttäisivät miltä tahansa, luota, että Hän on tekemässä työtään puolestasi. Hän on kaikki mitä tarvitset. Hän vain odottaa, että pyydät Häneltä apua.

Copyright© Joyce Meyer Ministries/Enjoying Everyday Life

Kaikki oikeudet pidätetään.

Lisää lukemista

Avainblogi

Paviaanin hyökkäys

Kaikki potilaat kuulivat, mitä Jeesus on tehnyt heidän puolestaan.