Asennusohjeet hyvään jouluun

Kristitylle, Jumalan lapselle, joulu jatkuu ympäri vuoden.

Jaa blogikirjoitus

Joulu on lahjojen antamisen ja saamisen aikaa.

On ilo katsella, kun lapset availevat joululahjakääröjään ja sitten alkavat leikkiä iloisesti saamillaan lahjoilla. Joskus lahjat saattavat kuitenkin vaatia kokoamista ennen leikin alkamista.

Jumalan Sanassa on meille annettu asennus- tai kokoamisohjeet siihen, kuinka hyvä joulu rakennetaan.

Seuraa asennusohjeita ja löydä tärkein osa joulusta

”Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: ’Menkäämme nyt Betlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti’. Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.” (Luuk. 2:15­­–16).

Hyvä joulu alkaa siitä, kun löydämme lapsen seimessä. Tämä lapsi ei ole kuitenkaan mikään tavallinen lapsi vaan Hän on ”Kristus Herra” ja koko maailman Vapahtaja. Hyvä joulu löytyy vaatimattomasta Betlehemin tallista. Joulurauha ei löydy kiireisistä ostoskeskuksista eikä jouluhulinasta vaan vaatimattomuudesta, hiljaisuudesta – joulun lapsen kohtaamisesta.

Sodan repimässä Ukrainassa autamme kärsivää kansaa löytämään Jumalan rauhan joulun Herrassa. Radio M julistaa joulun sanomaa, monet ovat tulleet uskoon. Olemme myös mukana Ukrainan helluntaikirkon tukiohjelmassa vallatuilla ja sota-alueilla toimiville pastoreille, jotta puutteen ja vaarojen keskellä toimivat pastorit voivat jatkaa evankeliumin julistustyötään karuissa olosuhteissa.

Jaa hyvää joulua ja auta muitakin löytämään todellinen jouluilo

”Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta”( Luuk. 2:17).

Paimenten ilo lisääntyi, kun he jakoivat hyvää uutista Jeesuksen syntymästä toisille. Sananlaskujen kirjassa meille opetetaan: ”Joka toiselle antaa, se itse kostuu, ja hyvää tekeväinen sielu tulee ravituksi.” Suomalainen sananlasku todistaa, että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.

Juuri tänä jouluna tahdomme jakaa jouluiloa erityisesti syyrialaislapsille, jotka ovat paenneet sotaa. He ovat köyhistä köyhimpiä ja kokevat syrjintää. Tule mukaan Joulu sotalapsille -keräykseemme!

Ihmettele joulun sanomaa ja iloitse siitä

”Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat” (Luuk. 2:18).

Joulun sanoma oli kristallinkirkas paimenille, jotka kohtasivat joulun Herran. Sanoma valtasi hämmästyksellä ja ilolla heidän sydämensä. Joulun sanoma on todella ihmettelyn ja iloitsemisen aihe: ”Minä ilmoitan teille suuren ilon, teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus Herra.”

Rauhoitu ja mietiskele jouluevankeliumia huolellisesti

”Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä” (Luuk. 2:19).

Maria kätki kuulemansa ja näkemänsä sydämeensä ja ajatteli niitä tarkkaan.

Jokainen yksityiskohta jouluevankeliumissa on tärkeä ja välittää oman merkittävän opetuksensa ja sanomansa meille. Avaa Raamattusi ja anna Pyhän Hengen hiljaisen äänen puhua sinulle jouluevankeliumin lehdiltä.

Anna joulun muuttaa elämäsi myönteisellä tavalla

”Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu” (Luuk. 2:20).

Kristitylle, Jumalan lapselle, joulu jatkuu ympäri vuoden. Paimenet palasivat työtehtäviinsä erilaisella asenteella varustettuina. Heidän tehtävänsä tai ulkoiset olosuhteensa eivät muuttuneet. He muuttuivat, koska olivat kohdanneet Vapahtajan.

Jumalan siunaamaa hyvää joulua!

”Mutta enkeli sanoi heille: ’Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa.’” Luuk. 2:10­–12 (KR 38).

Lisää lukemista