Kerromme, kiitämme ja annamme kunnian Jumalalle

Jumala tekee suuria tekoja edelleen!

Jaa blogikirjoitus

Alkuseurakunta Jerusalemissa koki Pyhän Hengen vuodatuksen. Jumala antoi ihmeellisen merkin, jonka ympärillä olevat ihmiset havainnoivat ja totesivat: ” – – me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja” (Ap.t. 2:11).

Pyhä Henki antoi kielilläpuhumisen lahjan, mutta tuossa ainutlaatuisessa tapahtumassa Henki antoi kielet, joita ympärillä olevat eri kansallisuuksia olevat ihmiset ymmärsivät. Raamatun teksti mainitsee ainakin 17 eri kielialuetta. Kaikilla eri kielillä oli yhteinen sanoma. Pyhän Hengen innoittamina opetuslapset julistivat Jumalan suuria tekoja.

Raamattu ei tarkemmin kerro, mitä nuo kerrotut Jumalan suuret teot olivat, mutta yksi varteenotettava olettamus on, että ne kuvasivat niitä ihmeitä, joita Vanhassa testamentissa meille on kerrottu Jumalan vapauttavasta ja pelastavasta toiminnasta sekä siitä, mitä Jeesus Kristus oli toimintansa aikana tehnyt. Tämä käänsi kuulijoiden sydämet Jumalan puoleen.

Toteutamme Avainmedialla tuota samaa periaatetta. Me kerromme ja julistamme Jumalan suuria tekoja. Jeesus sanoi, että kun yksi syntinen tekee parannuksen, niin taivaassa alkavat suuret ilojuhlat. Enkelit ja koko Jumalan taivas iloitsevat yhden ihmisen löytäessä tiensä Jumalan yhteyteen Jeesuksen Kristuksen kautta.

Helluntaipäivänä Pietari saarnasi kirkasta sanomaa Kristuksesta. Hengen herättämät kuulijat reagoivat sanomaan ja vastaanottivat sen. Suuri joukko ihmisiä vastaanotti sanoman ja heidät kastettiin.

Jumala tekee suuria tekoja edelleen. Avainmedian omien ja sen kumppanien raporttien mukaan uskoon tulojen määrä on 30 200 ihmistä tämän vuoden tammikuusta elokuuhun. Lukuun on laskettu niin Avainmedian Al Hayat -kanavan kuin sen läheisten kumppaneiden Mohabat TV:n, Shelanu TV:n, Kanal Hayatin, somalityön kuin Brasilian Al Hayatin kautta uskoon tulostaan kertoneet ihmiset. Voisiko vastaava tai vielä isompi määrä tulla uskoon kuluvan loppuvuoden aikana? Jumalalle on kaikki mahdollista!

Nyt on kiitoksen aika. Kaikesta tästä voimme yhdessä iloita taivaan kanssa ja kiittää Jumalaa. Evankeliumissa on voima. Apostolien teoista voimme lukea, kuinka Hengen vuodatuksen, Pietarin saarnan ja kastejuhlan jälkeen Kristuksen seurakunta harjoitti yhteyttä. He antoivat kiitoksen ja kunnian Jumalalle: ”Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.” (Ap.t. 2:46–47).

Jumalan suuret teot jatkuvat edelleen. Annamme kiitoksen ja kunnian siitä Jumalalle.

Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ap.t. 2:4.

Lisää lukemista