Kohti päämäärää

Vuosi 2022 on sekä kylvämisen että myös niittämisen aikaa mediatyössä.

Jaa blogikirjoitus

Voimme todeta, että vuosi 2022 on sekä kylvämisen että myös niittämisen aikaa mediatyössä: Evankeliumin siementä levitetään miljoonille ihmisille, ja koska Sana tekee tehtävänsä, jälkihoitotiimimme saanevat johdattaa tuhansia uskonratkaisuun ja seuraamaan Herraa. Tähän luotamme ja sitä varten toimimme.

Elämme työssämme mielenkiintoisia vaiheita. Otamme rohkeasti ja rukoillen askeleita eteenpäin. Vuonna 2021 saimme Avainmedian tiiminä rukoillen, keskustellen ja suunnitellen asettaa pitkän tähtäimen tavoitteita. Rakensimme myös polun, kuinka voimme Jumalan voimassa päästä noihin asetettuihin tavoitteisiin.

Päämäärämme on kristallinkirkas: Me julistamme evankeliumia sähköisten viestimien ja painotuotteiden välityksellä, jotta mahdollisimman moni saisi kuulla ja vastaanottaa evankeliumin. Tehtävässämme pysymme asian ytimessä: Me evankelioimme, opetamme ja varustamme. Tämän kaiken perimmäinen tarkoitus ilmenee Jeesuksen sanoista, joka on mottolauseemme: Ettei yksikään hukkuisi.

Filippiläiskirjeen opetuksesta (Fil. 3:13–14) voimme oppia, kuinka Jumalan antamiin tavoitteisiin päästään.

Unohda menneet oikealla tavalla! Muistot ja historia ovat tärkeitä. Näin näemme myös Jumalan Sanan opettavan. Tässä Paavali puhuu kuitenkin muunlaisesta unohtamisesta. Älä elä lähetystyössä menneiden voittojen muistelemisessa – äläkä myöskään menneitten tappioiden murehtimisessa. Unohda! Vuosi 2021 oli siunattu vuosi medialähetystyössämme. Kiitämme siitä Herraa ja siirrymme eteenpäin.

Kurottaudu uutta kohti!  Kurottautumista kuvaa erinomaisesti viestikilpailun kapulanvaihto, jossa juoksija venyttäytyy kaikella kyvyllään ojentamaan viestikapulan edellä lähteneen kilpailijan käteen. Toinen esimerkki on tiukka ja tasaväkinen maaliviivan ylitys, jossa usea juoksija ylittää maaliviivan saman sekunnin sisällä. Jokainen kurottautuu maaliviivaa kohden. Jokainen lihas ja jänne on virittäytynyt yhtä tehtävää varten. Keho on mennyt sinne, minne mieli ja ajatukset ovat menneet jo edeltä.

Näin mekin olemme rukoilleet, pohtineet ja suunnitelleet tätä alkanutta vuotta. Sydän näkee jo sieluja, jotka pelastuvat tänä vuonna.

Riennä kohti päämäärää! Rientäminen on rivakkaa kiirehtimistä. Mielikuva on saaliin perässä liikkuva metsästäjä. Silmät ovat tiukasti saaliissa. Katse on herpaantumaton, askeleet vievät oikeaan suuntaan.

Paavali puhuu asiayhteydessä Kristuksen tuntemisesta ja lopullisen voittopalkinnon, sielumme pelastuksen, täyttymyksestä. Voimme soveltaa tätä opetusta alkaneen vuoden tehtäviin.

Toimitaan yhdessä sielujen pelastumisen hyväksi kaikella voimallamme ja koko sydämestämme.

”Yhden minä kuitenkin teen: unohtaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessä,  minä riennän kohti päämäärää saadakseni voittopalkinnon, jonka omistamiseen Jumala on minut kutsunut taivaallisella kutsulla Kristuksessa Jeesuksessa.” Fil. 3:13–14 (RK).

Lisää lukemista

Avainblogi

Paviaanin hyökkäys

Kaikki potilaat kuulivat, mitä Jeesus on tehnyt heidän puolestaan.