Olet enemmän kuin voittaja

Herra haluaa meidän elävän Hänen rakkaudessaan ja olevan aina luottavaisia, että Hän on meissä ja auttaa.

Jaa blogikirjoitus

Raamatun mukaan uskovat ovat kaikessa enemmän kuin voittajia Kristuksen kautta (Room. 8:37 engl. KJV-käännös).

Ennen kuin vaikea tilanne on edes käsillä, voimme luottaa Jeesuksen omina, että tulipa mitä tahansa eteemme, voimme voittaa vaikeudet Hänen avullaan. Uskova voi elää täysin luottavaisena, että Jumala rakastaa eikä koskaan jätä tai unohda.

Kun meillä on tällainen suhde Kristuksen kanssa, ei tarvitse koko ajan pelätä huonoja uutisia. Kun sitten tapahtuu jotain odottamatonta tai petymme jossakin asiassa, se ei muserra meitä. Kun ymmärrämme, mitä olemme Kristuksessa, mitään sellaista ei tapahdu, joka olisi yli voimiemme. ”…sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa” (1. Joh. 4:4).

Tämän totuus syöpyköön syvälle sydämeemme. Silloin tietää joka tilanteessa, että Jeesuksessa olemme enemmän kuin voittajia. Jos tätä ei sisäistä täysin, sielunvihollinen voi hämätä meitä niin ettemme koe voittoja. Paholainen haluaa vain tappaa, varastaa ja tuhota sen, minkä Jumala haluaa meillä olevan. Paholaisen päämäärä on nujertaa kaikin keinoin Jeesukseen uskova aina kun mahdollista.

Jokainen, joka tunnustaa, että Jeesus on Herra, katuu syntejään ja antaa sydämensä Jumalalle, on Jumalan lapsi ja kuuluu Hänelle. Kristuksessa olemme vanhurskautettuja ja Kristuksen voima asuu meissä (2. Kor. 5:17; Fil. 4:13). Kun vietämme aikaa Jumalan kanssa rukouksessa ja Sanan äärellä, saamme tarvittavan viisauden ja voiman tehdäksemme oikeita ratkaisuja ja toimiaksemme oikein. Se ei tapahdu hetkessä, mutta edistyä voi koko ajan, kun etsimme Jumalaa ja Hänen tahtoaan.

Kun teemme virheitä, sielunvihollinen on heti kuiskuttelemassa, ettei meistä ole mihinkään. Ei pidä uskoa paholaista, kun se yrittää syyttää ja tuomita. Voimme välittömästi tunnustaa virheemme, kiittää Herraa Hänen anteeksiannostaan ja puhdistavan verensä voimasta ja mennä eteenpäin uskontiellä Hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa voitossa.

Herra haluaa meidän elävän Hänen rakkaudessaan ja olevan aina luottavaisia, että Hän on meissä ja auttaa. ”Sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa” (1. Joh. 4:17). Tutki Raamatusta Jumalan ominaisuuksia ja mitä hän on luvannut omilleen. Vietä aikaa Herran kanssa. Hän haluaa siunata ja auttaa. Herra näkee meidät, kun sydämemme itkee, ja tuntee täysin joka tilanteemme. Anna ongelmasi Hänelle, toimi Sanan mukaan ja voit kokea Hänen rakkauttaan, armoaan ja voimaa ja olla enemmän kuin voittaja. Kristuksessa voitamme maailman!

Copyright© Joyce Meyer Ministries/Enjoying Everyday Life

Kaikki oikeudet pidätetään.

Lisää lukemista

Avainblogi

Paviaanin hyökkäys

Kaikki potilaat kuulivat, mitä Jeesus on tehnyt heidän puolestaan.